FORSIDE    PARTNERE / UTSTILLERE    PÅMELDING    KONTAKT    EVENTKALENDER

CIO Forum CRM - i et Microsoft-miljø - 25. april

 
CIO Forum er et seminarkonsept fra Computerworld, og gjennomføres som halvdagsseminarer med servering av lett frokost. Programmet starter med en uavhengig keynote, og fortsetter med innlegg fra kunder, som forteller om sine erfaringer rundt dagens emne.
 
CIO Forum har mellom 70 - 200 deltagere i salen. Ideen er at it-ansvarlige og andre som jobber med it skal kunne dele sine erfaringer.
 
CIO Forum er gratis!
 
 

 

 

PROGRAM

08.00
Registrering, og servering av frokost
08.25
Computerworld ønsker velkommen, ved redaktør Michael Oreld
08.30
Big Data kontra Big Brother
Innsamling av data om kundene er sentralt innen markedsføring. Bakgrunnen er at kunnskap om kundene kan hjelpe bedriftene til å forbedre eller innovere sitt markedstilbud. En annen grunn kan være at kunnskap om kundene kan gi grunnlag for prisdiskriminering ved at tilbudet bedre tilpasses kundens preferanser og dermed utløser større betalingsvilje. En tredje grunn kan være at man bedre kan skreddersy infomasjon eller reklame til kunden og dermed øke relevansen og responsen. En fjerde grunn kan være at slik kunnskap gjør bedriften bedre i stand til å kunderelasjonen og dermed forlenge kundens livssyklus. Mens alt dette er bra, følger det også at avansert matematikk, statistikk og mobile applikasjoner gjør det mulig å kartlegge kunden privat og sosialt utover hva kunden frivillig ville gi fra seg av informasjon. Vi snakker om privatlivets fred. Dermed har vi Big Data kontra Big Brother problematikk.
Foredragsholder: Tor W. Andreassen, Professor Department of Marketing, Handelshøyskolen BI
09.00
Opplev mulighetene – CRM i praksis på 15 minutter
Foredragsholdere: David Orlander & Mustafa Øzbal, produktspesialister CRM, Microsoft
09.15
SPT Group: Fra gründerbedrift til å bli en del av et av de største olje- og gasselskapene i verden
Hør hvordan SPT Group, en gründerbedrift på Kjeller ble en del av Schlumberger som med sine 120 000 ansatte er et av de  største olje- og gass-tjenesteleverandørene i verden. SPT Group med datterselskaper i 12 land, benytter Microsoft Dynamics CRM 2011 som en felles global plattform for å styre alle salgsprosesser, dokumenthåndtering og felles salgsrapportering, alt tett integrert med Dynamics NAV. All dokumentasjon i forbindelse med de globale salgene håndteres i SharePoint, i et CRM-grensesnitt. Selskapet har 300 ansatte og leverer avansert Software for å maksimere produksjon, utvinning og reservoarstyring til internasjonale olje- og gasselskaper.
Foredragsholder: Susanne Bjerke-Borgen, Global Sales Coordinator, SPT Group
09.45
Pause - mingling og besøk på stands
10.05
Skeidar Living: Best i Norge på kundeservice!
Skeidar/Living er Norges største privateide selskap innen møbler og interiør. Kjeden er landsdekkende og har 50 møbel- og interiørvarehus. Skeidar/Living har som målsetning å bli best i Norge på kundeservice, og benytter Dynamics CRM som plattform for å realisere fremtidens kundesenter, som skal kunne ivareta både informasjon, saksbehandling og videreformidling av kundedata til markedsstrategiarbeid, direkte salg, samt andre tjenester.
Foredragsholdere: Ulrikka Herlofsen, avdelingssjef forbrukerservice, Skeidar Living &
                                   Pål-Andre Kjøniksen, fagansvarlig CRM Marketing, Skill
10.35
Swedish Match: Økt effektivitet og bedre kundeservice med mobil CRM
Den svenske tobakksprodusenten Swedish Match selger sine produkter gjennom et stort antall forhandlere. Ved å ta i bruk nettbrett med mobil CRM kan Swedish Match jobbe mer effektivt ute hos kundene og samtidig yte bedre kundeservice.
Foredragsholder: Jonas Jöhnemark, VP Scandinavia Sales, Swedish Match
11.05
Pause - mingling og besøk på stands
11.25
Sector Alarm har implementert Microsoft Dynamics CRM
Sector Alarm benytter Microsoft Dynamics CRM for å understøtte sin kundebehandling. Selskapets mål er 100 % kundetilfredshet og en fortsatt stor vekst i sin skandinaviske kundeportefølje. CRM-plattformen gjør dette mulig blant annet ved å tilgjengeliggjøre avansert funksjonalitet for økonomi og kundebehandling for dørselgere, kundebehandlere, montører og serviceteknikere. CRM-løsningen er tett integrert med selskapets øvrige systemer for kommunikasjon og forretningsstyring (e-post/SMS og fakturering/finansiering) i 2 land.
Foredragsholder: Leif Motrø, Technical Director, Sector Alarm
11.55
Norsk Rikstoto: - Vi hadde en salgsstrategi, men manglet et verktøy for gjennomføringen av den!
Norsk Rikstoto har ca. 1.700 forhandlere (kommisjonærer) av våre produkter fordelt over hele landet. For tre år siden omorganiserte vi hele salgsstyrken og utarbeidet en salgsstrategi for betjening av disse kommisjonærene. Kravene til CRM-løsning var blant annet at vi kunne sikre en dokumentert og kvalitetsfylt oppfølging av kommisjonærene på nettbrett. I tillegg måtte verktøyet ta ansvaret for masterdata på disse forretningsforbindelsene. Ved hjelp av Microsoft Dynamics CRM og Evry har vi fått en plattform som gir oss nye utviklingsmuligheter.
Foredragsholder: Geir Langseth, salgssjef, Norsk Rikstoto
12.25
Slutt

 
 

Sted: Samfunnssalen 
 
 
 
 
 
 
 
Susanne Bjerke-Borgen
Global Sales Coordinator,
SPT Group
Ulrikka Herlofsen
avdelingssjef forbrukerservice,
Skeidar Living
Tor W. Andreassen
Professor Department of Marketing,
Handelshøyskolen BI
 
Geir Langseth
salgssjef,
Norsk Rikstoto

 

 
 
 
 
Jonas Jöhnemark
VP Scandinavia Sales,
Swedish Match
Leif Motrø
Technical Director,
Sector Alarm
 
 
 
 
 
Har du spørsmål, kontakt oss på event@idg.no.
 
 

 

 

 

 

Powered by WebSite